Közúti áruszállítás:

 

Korszerű billenőplatós teherautóinkkal leginkább a Balaton környékén illetve a Dunántúlon szóródó építőanyag szállítást vállalunk.

Az igényeknek megfelelően 7 tonnás billenős teherautótól egészen a 40 tonnás szerelvényig rendelkezünk szállítójárművel.

Nagy volumenű munka esetén az áraink megbeszélés tárgyát képezik.

 

 

A bővebben gombra kattintva a honlap kereső optimalizálásához szükséges szövegeket olvashat, melynek tartalmáért felelősséget nem vállalunk!

 

 

Közúti áruszállítás: A szakágazatba általánosan a következő munkák tartozhatnak:

- az összes féle közúti teherszállítás

- farönkök szállítása közúti áruszállítás útján

- közúti áruszállítás konténeres áruszállítással együtt

- Közúti áruszállítás a túlsúlyos áru esetében is

- Közúti áruszállítással az ömlesztett áruk szállítása.

- Hulladék anyag, inert hulladék szállítása, egyéb hulladék anyag elszállítása közúti áruszállítással.

- Közúti áruszállítás: a szállító járművek a legváltozatosabb építkezéseken is megállják a helyüket.

- Siófoki cégünk Megrendelőink kérésére gondoskodik, a közúti áruszállítás során a termékek megfelelő elhelyezéséről is, különösen az érzékenyebb építőanyagok szállításakor, a közúti áruszállítás során.

- Siófoki cégünk Megrendelőink kérésére a szóródó építőanyag szállítással együtt, amennyiben Ön megrendeli az inert hulladék elszállítása szolgáltatásunkat, a közúti áruszállítás útján mindkettőt rugalmasan elvégezzük, akár összevont útvonaltervvel, hogy Ön jelentős időt és fáradtságot takaríthasson meg az építkezés, felújítás során. Siófoki cégünk biztosítja a közúti áruszállítás után, az anyagok megfelelő elhelyezését.

A közúti áruszállításról bővebben

Az Európai Unióban, napjainkban a közúti áruszállítás a szállítás terén összesen 75 % részarányt tesz ki. A vasúti szállítás az Unió egész területén, az összes áruszállítás 17% arányú, a vízi szállítás pedig csak 8%. A közúti áruszállítás általánosan a legtöbb helyzetben elérhető szolgáltatás, a legtöbb térségben elérhető. Az üzemanyagárak folyamatos növekedése ellenére is máig töretlenül népszerűbb a többi szállítási fajtánál. Ennek okai:

-          A közúti áruszállítás során van lehetőség a szállító járművel rugalmasan közlekedni, az útvonalon árut több helyen letenni és felvenni.

-          A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, alkalmas arra, hogy egyből az építkezés, felújítás, gépi épületbontás közvetlen területére juttassa az építőanyagot, szóródó építőanyagot.

-          A közúti áruszállítás, cégünk egyedülálló szolgáltatásában Siófokon, illetve környékén, nemcsak a szóródó építőanyag, egyéb építőanyag, kisebb gépek odaszállítására, hanem az építkezés, felújítás, gépi épületbontás során keletkező, inert hulladék elszállítására is alapvetően használható szolgáltatás. Célszerű ezért siófoki cégünknél, praktikus lehetőségként egyszerre több, összekapcsolható szolgáltatást is megrendelnie, ha építkezik, felújít, vagy épületet bontatni szeretne, mert siófoki cégünk jól képzett munkatársai a legösszetettebb munkával is megbirkóznak.

-          A közúti áruszállítás körébe beletartozik nemcsak az építőanyag, hanem más termék szállítása is. Cégünk Siófokon és vonzáskörzetében, a szóródó építőanyag, építőanyag, inert hulladék, egyéb nem veszélyes hulladék szállítását vállalja. Inert hulladék szakszerű elhelyezését, átvételét az Ön megrendelésére, a közúti áruszállítás után biztosítjuk.

-          A közúti áruszállítás kiválóan összekapcsolható más áruszállítási formákkal is. A gazdaságosság határozza meg, hogy ez milyen módon, mennyiben valósítható meg. Van, hogy például, a megrendelt terméket nagyon távolra kéne elszállítani, ilyenkor a közúti áruszállítás két szállítási folyamatra oszlik: a telephelyről, vagy gyárból közúti áruszállítás útján a terméket elszállítják a vasúti szállítókocsikhoz, ahol az árut felrakodják a vagonokba. Amikor az áru megérkezik a célállomásra, akkor a felhasználás helyére, illetve a Megrendelő által meghatározott célállomásra, a vagonokból újra közúti áruszállítás útján vihető az áru.

-          Hasonlóképpen, mind a vízi, mind a légi áruszállítás csak úgy működik, ha a közúti áruszállítással egészül ki. Ugyanis az anyagot máshogy nem lehet a gyárból, vagy telephelyről kivinni, valamint nem lehet a végső célhelyre szállítani, csak közúti áruszállítással.

A közúti áruszállítás és a környezetvédelem

Siófoki cégünk kiemelt figyelmet fordít arra, hogy munkagépeinket folyamatosan, szakszerűen ellenőrizzük és karbantartsuk. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy modern és gazdaságos legyen a közúti áruszállítás. Siófoki cégünknél, nagy teherbírású, megbízhatóan működő billenőplatós teherautóinkkal az építkezés, felújítás, gépi épületbontás során szükséges összes áruszállítási munkát így tudjuk üzemanyag takarékosan elvégezni. A közúti áruszállításhoz használatos munkagépek cégenként, különbözőek lehetnek, de még a legújabb típusú gépeknél is alapvetően fontos a munka jó megszervezése, az útvonal helyes megtervezése a közúti áruszállítás során ahhoz, hogy az üzemanyaggal takarékosan lehessen gazdálkodni.  A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, a jó szervezés, praktikus útvonaltervezés eredményeképpen, energiatakarékosan valósítható meg, amivel Önnek költséget, időt és fáradtságot takarítunk meg. Az egész építkezés, felújítás, épületbontás során alapvető követelmény a környezetvédelmi előírások betartása és az anyagtakarékosság, energiatakarékos kivitelezés. Ezzel együtt a közúti áruszállítás is környezetkímélő kell, hogy legyen. A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon, illetve környékén, szállítójárműveink kiváló műszaki állapota és munkatársaink szakmai hozzáértése által, valóban energiatakarékos, teljesen környezetvédő munka.

A közúti áruszállítás általános jellemzői

Jelenleg folyamatosan növekszik a közúti áruszállítás aránya a többi szállítási móddal szemben, ezért, cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, Megrendelőink is számíthatnak fokozottan terhelhető, megbízható, célorientált munkánkra.  A közúti áruszállítás összekapcsolása, illetve összekapcsolódása más szállítási formákkal (vasúti, vízi, légi áruszállítás) egy határozottan előnyös fejlesztési cél, melyre ma Európában általánosan törekedni szükséges. Természetesen, kisebb területen gyakran a kizárólagos közúti áruszállítás az egyetlen gazdaságos szállítási mód, mert például a vasúti áruszállítással való kombinált szállítás adott távolságon belül már indokolatlan pluszköltségeket jelentene az átrakodás, átpakolás munkájával együtt is (ami egyben időigényes is).

Közúti áruszállítás: Milyen módokon választják ezt a szállítási formát?

• Az áruszállítás megtervezésekor figyelembe veszik elsőként a földrajzi elhelyezkedést. A közlekedési útvonalak alapján történik a közúti áruszállítás útvonalénak a megtervezése. Ahol a közlekedési útvonalak vannak olyan állapotban, illetve rendesen ki vannak építve, ott a közúti áruszállítás lehetséges (mindig az adott gépjármű típus és a szállított anyag súlya, ami meghatározza ezt: az út minősége, az út teherbírását határozza meg, tehát ezen múlik, hogy a közúti áruszállítás lehetséges –e az egész útvonalon. Ha vannak olyan területek, ahol nem megoldható, ott más szállítási mód alkalmazása is szükséges.

• A termékspecifikáció alapvetően meghatározza, hogy alkalmazható –e a termék szállítására közúti áruszállítás. Nem minden szállító jármű alkalmas bizonyos anyagok szállítására. Nemcsak a termék halmazállapota, hanem kémiai jellemzői, besorolása is meghatározza, hogy a közúti áruszállítás egyáltalán lehetséges –e és ha igen, milyen járművel. A folyadék speciális tartályos járművel szállítható, vagy, ha csomagolt (palackozott vagy dobozolt) folyadékról van szó (italok), akkor hagyományos járműveken, felraklapozva, dobozokban szállítható. A közúti áruszállítás terén már speciális szállítást igényel a beton, nagyobb építkezéseknél a forgó tartályos szállítójármű használata szükséges. Külön szabályok alapján lehetséges a veszélyes anyagok szállítása közúti áruszállítás útján is. Ide tartoznak a tűzveszélyes, maró hatású, mérgező anyagok. Ugyanakkor az olyan, veszélytelen anyag, mint a szóródó építőanyag vagy az inert hulladék, szintén nagy odafigyelést igényel a közúti áruszállítás során. Siófoki cégünk Megrendelőink kérésére gondoskodik arról, hogy a közúti áruszállítás teljesen biztonságos legyen.

• A közúti áruszállítás választása függ a szállítási határidőtől is. Ez, az útviszonyok, a szállítandó termék és egy csomó más tényezővel együtt veendő figyelembe és ez alapján dönthető el a termék szállítási módja. A közúti áruszállítás kisebb távolságokon belül a legegyszerűbb, kézenfekvő szállítási mód. A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén építkezések, felújítási munkák, gépi épületbontás során szükséges munka, melynek praktikus, gyors, biztonságos megszervezése alapvetően fontos az egész építési projekt sikeréhez.

 

• A szállítási mód kiválasztásánál számba vesszük a rendelkezésre álló szállítási lehetőségeket. Ezek közül nagyon gyakran a közúti áruszállítás az egyetlen lehetséges, vagy takarékosan megvalósítható forma. Cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, a közúti áruszállítás általánosan használható szállítási mód.

• A szállítási költségeknek vannak korlátai, illetve minden projekt, megrendelés esetében van egy összeg, amit a Megrendelő erre a munkára szán. Ezen belül gazdálkodva kell kiválasztani a szállítási formákat, illetve, ha szükséges, azok kombinációját. A közúti áruszállítás mindenképpen szükséges, akár, mint egyedüli, akár, mint kiegészítő szállítási mód, a szállítási munka során. Ezért is fontos minősége, gazdaságossága, gyorsasága: a jó szervezés és a jó útvonaltervezés. Mindebben számíthat siófoki cégünk jól képzett munkatársaira.

Közúti áruszállítás, Siófok: Az áruszállítás módjának (módjainak) kiválasztása: gyakorlati lépések

• Először, számba kell venni az összes lehetséges változatot, ami az áruszállítás terén felmerül.

• Ezután kerül sor a szállítási mód specifikációk hozzárendelésére.

• Ezt követően, a célnak megfelelően, tovább vizsgáljuk, szűkítjük a lehetőségeket és azt, hogy ebben a közúti áruszállítás milyen arányban, hogyan kapjon helyet.

• A következő lépés: minősíteni kell a különböző áruszállítási módokat. Amennyiben közúti áruszállítással az egész szállítási munka gazdaságosan megvalósítható (kisebb távolságok, jó útviszonyok, egyéb jellemző miatt), akkor ez a lépés megoldott. Ha a közúti áruszállítás csak része az egész szállítási folyamatnak, illetve, ha szükséges másik szállítási mód közbeiktatása, akkor a minden szállítási módot a projektnek megfelelően, meg kell vizsgálni biztonság, gazdaságosság, alkalmazhatóság, összeegyeztethetőség szempontjából.

• Ki kell választani a szállítási feladatnak megfelelő legjobb szállítási módot. A közúti áruszállítás, mivel mindenképpen szükséges, ezért az azzal legjobban összeegyeztethető szállítási módot kell megválasztani, miután az összes lehetséges módot végigelemeztük.

A közúti áruszállítás jellemzői a nemzetközi logisztika szempontjából

A közúti áruszállítás általában a legrugalmasabb, leginkább használható áruszállítási mód. Az országutakon valósítható meg, illetve, ha az építkezés, felújítás, gépi épületbontás munkaterületének közelében kiépített országút közvetlenül nincs, akkor is, csak a közúti áruszállítás útján tud, a szállítójármű a kiépítetlen területre is azonnal bejutni, közvetlenül és egyszerűen. Ez egyetlen más szállítási módnál sem lehetséges. ebben rejlik a közúti áruszállítás szinte kizárólagos használhatósága az építkezések területén. A közúti áruszállítás igénybe veszi az országutakat, ezért ennek megfelelően szükséges szervezni. Az útvonalterv annak megfelelően is készül, hogy az adott anyagot, adott súlyt, az adott szállító járművel mely utakon szabad szállítani. Az útvonalat befolyásolják a lakott településeken érvénybe lévő, esetleges korlátozó rendelkezések, ilyenkor, kerülő, illetve kiépített, áruszállító járművek számára működtetett, ipari utakon, illetve autópályán szükséges a közúti áruszállítás lebonyolítása. Ennek megfelelően alakul a szállítási munka időtartama és költsége is.

A közúti áruszállítás jellemzője, általánosan, a nemzetközi logisztika szempontjából is, hogy főleg a rövid távolságokra, helyi, illetve regionális távra használható, mint kizárólagos szállítási forma. A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, kisebb és nagyobb útvonalakra, a nehéz és a könnyű útviszonyok, megközelítési mód esetén is optimálisan alkalmazható szállítás.

A logisztika szempontjából a közúti áruszállítás fő előnyei a következők:

 

•A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon, illetve környékén, a legsűrűbb vonalhálózattal alkalmazható. A szállított termék átrakására ezért a legkevesebb, csak speciális esetekben lehet szükség.

• A szállított termékek, áru, anyag viszonylag rövid idő alatt jut el a célba, a közúti áruszállítás segítségével, Siófokon és környékén, cégünk megbízható szolgáltatásában.

• A közúti áruszállítás során lehetséges a legtöbb féle áru, termék, anyag szállítása, a többi szállítási móddal szemben. A légi szállításban van pl. a legtöbb korlátozás, vagyis légi úton szállítható a lehető legkevesebb féle, és legkisebb mennyiségű anyag, termék. A vízi szállításnak általában az ideje nagyon hosszú és igen költséges is ma már ez a szállítási mód. A vasúti szállítás igen optimális, de ez a szállítási mód sem alkalmazható önmagában. A közúti áruszállítás minden más szállítási mód mellé szükséges.

• A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, azzal az előnnyel is rendelkezik, hogy Megrendelőink igényeihez, ezzel a szállítási formával, modern gépeinkkel, a lehető legnagyobb mértékben tudunk alkalmazkodni.

• A közúti áruszállítás további jellemzője, különösen cégünk szolgáltatásában Siófokon, illetve környékén, hogy a szállítás közben a lehető legkevesebbszer szükséges az áru átpakolása. Az átpakolás az áruszállítás nagyon fontos, egyben kockázatos szakasza. A közúti áruszállítás során, más szállítási módok együttes alkalmazásával különösképpen, az átpakolás során ügyelni kell a szállított áru biztonságára, az emberi élet, egészség és a környezet biztonságára, védelmére. Emiatt az átpakolás munkája nagy odafigyelést igényel, és szükségképpen időigényes lehet. Cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, ha mindenképp szükséges az áru átpakolása másik szállítási mód közbeiktatása esetén, számíthat munkatársaink teljes körű odafigyelésére.

• Cégünk szolgáltatásában a közúti áruszállítás Siófokon és környékén, Megrendelőink költségkeretét és igényeit szem előtt tartva, tudjuk a legrugalmasabban kialakítani a szállítási díjakat és a szerződéskötést.

Fontos körülmények, melyekre oda kell figyelni a közúti áruszállítás megtervezésekor és kivitelezésekor

A közúti áruszállítás nagyon erősen függ az időjárás, a környezet hatásaitól. Éppen ezért, A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, a legnagyobb gondossággal kerül megtervezésre. Naprakész szakmai tudással rendelkező munkatársaink alkalmazzák a legmodernebb technikát a közúti áruszállítás útvonalának gondos megtervezéséhez. Ebbe beletartozik az összes, a közúti áruszállítás során használandó út ellenőrzése webes és műholdas technológiák alkalmazásával, illetve az időjárás ellenőrzése a szállítás idejére vonatkozólag, az adott útvonalra szűkítve, a lehető leggondosabban. Egy –egy vihar megnehezíti, lassítja a közúti áruszállítást, nagyobb vihar veszélyeztet embert, vagyont és környezetet egyaránt. Ezért, siófoki cégünk alapvetőnek tartja az összes biztonsági intézkedés teljes körű megvalósítását, felelősségteljes munkát, a szigorú ellenőrzést, mindezt a gyorsaság optimális biztosításával is. Ez csak jól felépített, megtervezett munkával lehetséges.  Ebből is kiderül, hogy milyen sokat számít a szállító cég szolgáltatásának minősége, biztonsága, a munkatársak szakértelme, a géppark folyamatos karbantartása, ellenőrzése. Siófoki cégünk szolgáltatásában a közúti áruszállítás az építkezés, felújítás, gépi épületbontás során alapvetően szükséges munkák közül az egyik legfontosabb. Munkatársaink felmérik, leellenőrzik az utak aktuális állapotát és a forgalmi viszonyokat. Mindez, a modern technika többféle eszközével kivitelezhető (jelentések, GPS funkciók, online térképek). Helyben, illetve a közelben, Siófokon és környékén pedig nagy helyismerettel rendelkezünk, ezért itt e technológiák nélkül is nagy biztonsággal tudjuk végezni munkánkat a közúti áruszállítás terén is.

• A közúti áruszállítás jellemzője, hogy a vasúti szállítással összehasonlítva, fajlagos energiaigénye nagyobb, valamint a környezet védelmére nagyobb energiát kell fordítani. Ebben számíthat siófoki cégünk felelős munkatársainak teljes körű odafigyelésére, gondosságára.

• A közúti áruszállítás alapvetően a kisebb mennyiségű áruk szállítására alkalmas járművenként, ugyanakkor, mivel a többi szállítási mód használatához is a közúti áruszállítás alapvetően fontos, ezért nagyobb mennyiségű áru, termék szállítását is meg kell vele oldani. Ehhez jó szervezői munka, szakértelem szükséges, amelyre, siófoki cégünk szolgáltatásában számíthat.

 

• A közúti áruszállítás az a szállítási forma, aminek a legnagyobb az élőmunka igénye. Szintén, a közúti áruszállítás terén van szükség a legnagyobb fokú biztonsági védelemre, mert az áruszállítási módok közül a legnagyobb a balesetveszélye. A közúti áruszállítás Siófokon és környékén, cégünk szolgáltatásában, alapvetően biztonságos, köszönhetően a jó szervezésnek, nagy szaktudásnak, ellenőrzött gépparknak és körülményeknek.

 

• Ezt az áruszállítási formát akadályozhatják esetenként útvonal korlátozások, illetve hétvégi, vagy ünnepnapokon érvényes szállítási tilalmak egyaránt. Ehhez hasonló a lakott területen esetlegesen érvényben lévő súly tilalom, amikor adott típusú szállítójárművek már nem mehetnek át a település útjain. Az elkerülő utak és autópályák egész Magyarországon, ma már egyre jobban biztosítják a közúti áruszállítás zavartalanságát. Siófokon és környékén a modern, rendezett útviszonyoknak köszönhetően, szolgáltatásunk zökkenőmentessége nagyban elősegített, természetes alap.

A közúti áruszállítás során alkalmazható eszközök:

 

Siófoki cégünk járműparkja az építőipari célokra általánosan, kiválóan megfelelő gépjárművekből áll. Ezekkel az összes olyan közúti áruszállítás, mely az építési, felújítási, bontási munka során szükséges, kiválóan elvégezhető. Modern, billenőszekrényes teherjárműveink Siófokon és környékén, illetve az egész Dunántúlon a szóródó építőanyagot, inert hulladékot, az építkezés, gépi épületbontás során szállítandó anyagot nagy pontossággal, biztonsággal tudják szállítani és lerakni. A nagyobb építési, felújítási, gépi épületbontási munka teljes körű anyagszállítási munkáihoz is alkalmasak munkagépeink, melyek közül 40 tonnás nagy szállítójárműveinkig bezárólag, a feladathoz a legmegfelelőbb gépeket választjuk ki, hogy a munka minél optimálisabban legyen elvégezhető. Kicsi, közepes és nagy teherbírású szállítójárműveink közül a közúti áruszállítás munkájához, a megrendelésnek megfelelően, úgy lehetséges a munkában részt vevő járművek kiválasztása, hogy a munka a legbiztonságosabb, leghatékonyabb, gyors, problémamentes legyen.

A közúti áruszállítás: alapvető követelmények és gyakorlat

 

A közúti áruszállítás során, általánosan a vontató járművek, a félpótkocsi és pótkocsi alkalmazása a fő megoldás. Cégünk szolgáltatásában Siófokon és az egész Dunántúlon, szállítójárműveink sokféle, rugalmas használhatóságáról Ön is megbizonyosodhat, a közúti áruszállítás megrendelése esetén.

Közúti áruszállítás terén általánosan használatosak a különböző trélerek. A tréler olyan, normál vontatókkal vontatható, közúti áruszállításra speciálisan alkalmazott pótkocsi, amelynek teherbíró képessége kiemelkedő, emellett rakodófelülete a célnak megfelelően nagy és stabil. Cégünk járműparkja Siófokon és az egész Dunántúlon, alkalmas arra, hogy nagy mennyiségű, nagy felületű és igen nagy tömegű terméket szállíthassunk, Megrendelőink igényei szerint.

 

Közúti áruszállítás során a közúti áruszállítás terén törvényileg meghatározott, maximális méretekben áll az Ön rendelkezésére.

• A szállító járművek maximális szélessége 2,5 méter.

• Közúti áruszállítás során használt szállító jármű magassága nem lehet nagyobb, mint 4 m.

• Siófoki cégünk szállító járművei a Megrendelő igényeinek megfelelően, alapvetően a vonatkozó előírások szerinti hosszúságban érhetők el a közúti áruszállítás munkára.

Közúti szállítójárművek megengedett maximális hosszai [m]:

A közúti áruszállítás során használható szállító járművek típusaival és tulajdonságaival kapcsolatos EU –s és magyarországi szabályozások, besorolások

 

Három alapvető szállító jármű típust különböztet meg a besorolás, a közúti áruszállítás szempontjából: Szóló (önálló) szállító jármű, nyerges szerelvény, illetve pótkocsis szerelvény.

 

A közúti áruszállításban alkalmazott szállító járművek rakfelületének szélessége 2,42-2,44 méter.  Az EU területén, a közúti áruszállítás terén, a szállító járművek legnagyobb, megengedett össztömegére vonatkozó előírások adott országokban különbözőek.

Hazánkban, a közúti áruszállítás során használható szállító járművek maximális tengelyterhelése 10 tonna. A szállító járművek maximális összgördülő tömege 40 tonna, amibe beleszámít a pótkocsi tömege is. A közúti áruszállítás terén a maximális összgördülő tömeg azt jelenti, hogy a szállító kocsi önsúlya és a rakomány súlya együtt ennyi. Az EU –ban általában ez 40 tonna.

 

Siófoki cégünk járműparkja tehát, a legnagyobb teherbírású járművekkel is az Ön rendelkezésére áll, az építkezés, felújítás, gépi épületbontás során szükséges összes közúti áruszállítás munka terén.

A közúti áruszállításban, különböző nagykonténerek használatosak.

 

A közúti áruszállítás szervezése és irányítása során, siófoki cégünk munkatársai biztosítják Megrendelőinknek, hogy a célja az, hogy a közúti áruszállítás gyors és rugalmas legyen. Ehhez, a szállító járművek kapacitását optimálisan kihasználjuk, minimalizálva az üres futások számát.

 

A normál rakfelületű szállító járművek általánosan használandóak az építkezés, felújítás, gépi épületbontás során szükségessé váló többféle közúti áruszállítás munkára.

 

Vannak a közúti áruszállítás terén olyan szállító járművek is, melyeknek speciális alvázkerete van.

A közúti áruszállítás terén az oldalrakodó berendezéssel ellátott szállító járművekkel a konténer is mozgatható, ami a rakodáskor nagyon nagy segítség. Az így pakolható konténer maximális magassága 20 láb.

A közúti áruszállítás során a félpótkocsi lehet daruzható és nem daruzható.

 

A bimodális, vagyis a közúti és vasúti áruszállítás során alkalmazni lehet bizonyos kiegészítő elemeket, melyekkel a közúton és a vasúton is vontatható a félpótkocsi.

A közúti áruszállítás során a következő szempontokat érvényesítjük:

 

• Az ER típusa és sajátosságai: Milyen a szükséges rögzítési mód, mekkora a rakodófelület mérete, egyéb tényezők lehetnek fontosak a közúti áruszállítás terén.

• A közúti áruszállítás során felmerülő közlekedési útvonala közül az optimális út kiválasztása. Itt fontos megjegyezni, hogy nagyobb közúti áruszállítás munkák esetén, alapvető egy alternatív útvonal kidolgozásának lehetősége is, Megrendelőnk kérése alapján. Ugyanis, fel kell készülni olyan lehetőségekre, mint a szállítás tervezett időpontjában lévő, ideiglenes útlezárás különböző okokból a közúti áruszállítás útvonalában. Ilyenkor jó, ha van egy alternatív útvonal, melyet szintén kidolgozunk, még a munka megkezdése előtt.

• A közúti áruszállítás során felmerülő igényeket, a szállításhoz használt gépeket, a kiegészítő berendezéseket meghatározza a termékspecifikáció. Az adott szállítandó árut megfelelően meg kell védeni a közúti áruszállítás során a fizikai hatásoktól.

• A szállítási határidő szintén alapvető pont. Megrendelőnkkel való egyeztetés után, a megrendelésben rögzített szállítási határidőt, a közúti áruszállítás során felmerülő körülmények figyelembe vételével állapítjuk meg. A közúti áruszállítás, cégünk szolgáltatásában Siófokon és környékén, kellően rugalmasan megoldható, Megrendelőink igénye szerint. Felkészülünk minden eshetőségre, tapasztalt munkatársainkkal az egész közúti áruszállítás munkát biztonságosan, gyorsan elvégezzük, összehangolva a megrendelésben rögzített egyéb feladatainkkal, hogy minél költséghatékonyabb legyen a szolgáltatásunk Megrendelőink számára. Siófoki cégünk üzleti profilja egymással összeköthető építőipari szolgáltatásokból áll, melynek a közúti áruszállítás fontos része. Önállóan megrendelt szolgáltatásként is nagyon kedvező feltételekkel, variálhatóan vehető igénybe.

• A szállítási költségek korlátai már a megrendeléskor meghatározzák a munkát. A szállítási költségeken belül munkatársaink a közúti áruszállítást, cégünk szolgáltatásában Siófokon és az egész Dunántúlon, rugalmasan és megbízhatóan oldják meg. Nincsenek rejtett költségek és meglepetések, csak magas színvonalú, kiszámítható szolgáltatás, a közúti áruszállítás terén is.

• Meghatározzák a közúti áruszállítást a szállító járművek. Mi a legkisebb felújítási munkától, építkezéstől, bontástól a legnagyobb munkákig, sokoldalúan tudjuk megoldani, költséghatékonyan a szállítást.

• Siófoki cégünk munkatársai az átrakodási módokat és a rakodóeszközöket is optimálisan választják meg, a megrendelésnek megfelelően, az Ön igényeihez igazodva.

• Számba vesszük az átrakodási helyeket, melyek rendelkezésre állnak a közúti áruszállítás útvonalán. E ponton vagy pontokon, munkatársaink biztosítják a megfelelő, biztonságos rakodási munkát, védve a környezetet és a biztonsági előírásoknak maximálisan megfelelve. Az átrakodásra kiválasztott, alkalmas pontokat kiválasztjuk már az útvonalterv elkészítésekor, leellenőrizzük azokat és biztosítjuk, a közúti áruszállítás zavartalanságához, zökkenőmentes, gördülékeny elvégzéséhez.

• A munkatervbe beletartoznak a visszfuvar lehetőségek is, amelyeket szintén felmérünk. Megoldható az is, cégünk szolgáltatásában Siófokon és a Dunántúlon, hogy a közúti áruszállítás egyszerre több szolgáltatáshoz kapcsolódjon: az építkezés, felújítás, gépi épületbontás során egyaránt szükség van szóródó építőanyag szállításra, gépi földmunkára és arra is, hogy a munka során keletkező inert hulladékot elszállítsuk.  Célszerű a közúti áruszállítás szolgáltatást, mindháromra megrendelnie, hogy így még egyszerűbbé, átláthatóbbá, hatékonyabbá tehesse az építkezést, bontást.

• Siófoki cégünk Megrendelőink kérésére gondoskodik a legjobban összehangolt, gyors, pontos, praktikusan szervezett munkáról, így a közúti áruszállítás a többi, az építkezés, felújítás vagy gépi épületbontás során felmerülő munka alapvető eszköze marad, végig, az építési projekt során.

Fontos, hogy az építkezés, a felújítás, a  gépi épületbontás alatt mindvégig törekedjünk, a szállító járművek optimális kihasználására. A munkagépekkel együtt, a közúti áruszállításhoz használt szállítóeszközök is minél több munkafolyamatnál vannak hasznosítva egy adott építkezési munkában, annál gazdaságosabb a működtetésük, hiszen egy adott munkaterületen sokkal több mindent elvégezhetünk velük.  Siófoki cégünk gépparkja olyan szempontok szerint lett összeválogatva, mint a sokoldalú használhatóság, a tökéletes, minőségi, környezetkímélő működés, a hosszú távon is megbízható használhatóság, nagyfokú terhelhetőség. Használja ki Ön is a lehetőségek széles tárházát, melyet a Pannonfuvar 2000 kft. nyújtani tud Önnek, a közúti áruszállítás terén is!

A munkánk során alapvetően fontos, hogy a használandó gépeket (jelen esetben az alkalmazni kívánt szállító járműveket) minden munka előtt gondosan átellenőrizzük, teszteljük azok biztonságos és problémamentes működését. Minden közúti áruszállítás munka előtt, már a munka megtervezésekor kiválasztjuk azokat a szállító járműveket széles járműparkunkból, melyekkel Önnek a legoptimálisabban végezhetjük el a közúti áruszállítás munkát.

•A szárazföldi szállítási módok esetén, a szállítási útvonal nem a légvonalban, hanem az adott közlekedési eszköznek megfelelő útvonalak segítségével kerül megtervezésre. Figyelembe kell venni egy sor tényezőt. Ezt nevezzük a logisztikában útvonal szerinti szállításnak. Az útvonal szerinti szállítás, a közúti áruszállítás esetén is, a következő adatok, lehetőségek figyelembe vételével kerül megtervezésre:

A tervezett szállítási útvonalon egyáltalán nem mellékes, hogy milyen minőségű, milyen teherbírású utakon kell haladni a szállítójárművekkel, melyeken gyakran, különösen a nagyobb építési, bontási projekteknél, egyszerre nagyon nagy súlyterhelést kell kibírnia az úttestnek. A közlekedés, ha az utat rosszul választjuk meg, kevésbé biztonságos. Emellett, vannak útviszonyok, melyeknél, csupán azok fizikai tulajdonságai miatt is, az üzemanyag költségek növekednének meg. Például, a kátyús, hibás út, vagy a túlságosan kanyargós út arra kényszeríti a haladó járművet, hogy sokkal lassabban haladjon. Az optimálisnál lassabb haladás, a gyakori gyorsítás, lassítás a sok fékezés nagyon meg tudja emelni az üzemanyag fogyasztást. Ezért, a mai közúti áruszállítás munkában már nem elsősorban a legrövidebb útvonal használatára kell törekedni, még akkor sem, ha a költségek minimalizálása a megrendelő kifejezett kérése. A többi tényezőt is figyelembe véve, a közúti áruszállítás összköltségét nemcsak az útvonal hossza, hanem minősége is meghatározza. Célszerű a forgalmas belvárosi szakaszok számát az útvonal során minimalizálni.

A rakodásra és elhelyezésre vonatkozó követelményeknek megfelelően kezeljük a szállítandó árut. A közúti áruszállítás során minden fel –és lerakodás, esetleges átrakodások során minimalizálni kell az anyagveszteséget. Ennek környezetvédelmi vonatkozásai is vannak a gazdaságosság mellett.

A visszfuvar lehetőségek a közúti áruszállítás terén

A visszfuvar segítségével, optimálisan kihasználható a közúti áruszállítás ideje, a járművek fogyasztása, teljesítménye, ezáltal védjük a környezetet és költségeket takarítunk meg Megrendelőink számára. A közúti áruszállítás egyik legfontosabb lehetősége a visszfuvar, amire minden építkezés, felújítás vagy gépi épületbontás során célszerű törekedni. Siófoki cégünk munkatársai megvizsgálják a lehetőségeket a visszfuvarral kapcsolatban, a megrendelés, az Ön igényei alapján:

Van-e lehetőség a visszfuvarra az adott útvonalon? Ha van, kidolgozzuk, megvalósítjuk, Megrendelőink javaslata, igényei alapján.

Melyek azok a pontok a közúti áruszállítás útvonalán, ahol lehetséges a visszfuvar lehetőség? Ha egy –egy megrendelés során, nincs annyi elszállítandó termék, mint amennyit munkatársaink odaszállítanak az építkezés helyszínére, akkor is, törekszünk arra, hogy a munkát összehangoljuk és egy –egy jármű, a közös útvonalakon, több megrendeléshez kapcsolódó szállítási unkát is el tudjon végezni esetenként. Ezzel nemcsak gazdaságos, hanem gyors, egyszerű és nagyon produktív szolgáltatást tudunk nyújtani Megrendelőinknek.

A visszfuvar lehetőségeket azok időpontjai szerint összehangoljuk. Az adott jármű kapacitása természetesen meghatározza a visszfuvar lehetőséget is a közúti áruszállítás terén. Viszont, mivel siófoki cégünk modern járműparkja sokoldalúan kihasználható, üzembiztos szállító –és rakodójárművekből áll, ezért nagyon sok lehetőség van a különböző összevont útvonal megoldásokra.

 

A közúti áruszállítás költségének megállapítása általánosan a logisztika szempontjából, az ún. költség függvény alkalmazásával történik. Így nagyon pontos eredményt kapunk, mellyel a projektek egésze könnyen kiszámítható költségekkel jár, Megrendelőink elégedettségére.

 

Ebben, figyelembe vesszük a következőket: Az áru átpakolásának költségeit, ha a megrendelésben szerepel, akkor az esetleges tárolás költségeit is, magát a szállítás költségét, valamint egyéb költségeket. Ezek lehetnek például: autópálya díjak, hídvámok, komp díjak, egyéb fizetendők (különösen, ha más szállítási móddal szükséges összekötni a megrendelés alapján a közúti áruszállítást.

 

Közúti áruszállítás Siófokon és az egész Dunántúlon: a költségek kiszámítása, részletek

 

A számítás során a következőket vesszük sorra, a közúti áruszállítás terén:

(Az adatokat, minden adott terminálnál, külön számoljuk és csak a égén kerül összesítésre.)

Az átrakodási költségek, a tárolási költségek (az átrakodási helyek, vagyis terminálok száma fontos).

Ezen kívül, a közúti áruszállítás költségeinek kiszámításában, a pontos dokumentáció érdekében is, útvonal szakaszonként, felmérjük az összes szállítási költséget. Megrendelőink számára is megkönnyíti az építkezési, felújítási vagy bontási munka megszervezését, ha a közúti áruszállítás költségeit lebontva láthatja, megnevezve mindazokat a tényezőket, melyek adott útszakaszon a költségeket befolyásolják. Sokszor, Megrendelőnk, kettőnél több útvonal közül is kiválaszthatja a legmegfelelőbbet. Cégünk alapelve, hogy a folyamatos kapcsolattartás a Megrendelővel, a munka sikerének záloga.

Azáltal, hogy siófoki cégünk munkatársai, akár Önnel közösen kidolgozzák a közúti áruszállítás munka leginkább költséghatékony útvonalát, a szolgáltatás nagyon kedvező feltételekkel valósulhat meg. Az üresjáratok számának minimalizálásával és a minőségi útvonalak megválasztásával, a költségek minimalizálhatóak úgy, hogy maximálisan védjük a környezetet (hiszen kevesebb üzemanyag fogy, ha jó a szervezés), valamint, a munka rövidebb határidőn belül valósítható meg. A visszfuvar lehetőségek pedig, a közúti áruszállítás terén együtt akár több futó munka dinamikus teljesítését is elősegíthetik.

 

Közúti áruszállítás Siófokon és az egész Dunántúlon: Az útviszonyok, valamint a szállítójárművek típusainak kapcsolata

A közúti áruszállítás útvonalán, az aktuális útviszonyokat többféle dolog meghatározhatja.

A közúti áruszállítás útvonalán az útviszonyok alapvetően befolyásolják a legoptimálisabban használható szállító jármű típusának kiválasztását, a munka biztonságos és hatékony elvégzése érdekében.

A közúti áruszállítás mikéntjét meghatározza az, hogy az útburkolatok, a szállítási útvonalon, milyen anyagból, milyen technológiával készültek és milyen aktuális állapotban vannak. Máshogyan kell megvalósítani a szállítást egy betonúton, mint egy aszfaltúton, makadámúton vagy egy egyszerű földúton. A mélyedések, kátyúk miatt fokozottan kell ügyelni a biztonságra, a közúti áruszállítás során.  Számít az is, hogy a közúti áruszállítás útvonala milyen vezetésű: sok éles kanyar, esetleg meredek lejtők vannak az útvonalon? Nagyon sokszor, kiegészítő megoldás, kisebb szállító jármű használata szükséges, a közúti áruszállítás során, ha az útvonal túlságosan meredek, vagy túl sok a kanyar, de akkor is speciális megoldásokra, szervezésre van szükség a közúti áruszállítás során, ha az építési terület olyan helyen van, amit a nagyobb szállító járműveinkkel nem tudunk közvetlenül megközelíteni. Ilyenkor szükség van, szükség lehet közvetítő járművekre, melyek kisebbek, könnyebben fordulnak, esetleg, a markológép átemeli az anyagot az akadályon, amelytől a szállító jármű nem fér be. Akkor is szükséges valamilyen kisegítő megoldás a közúti áruszállítás útvonalán, ha az út egyes szakaszai nem eléggé szélesek a szállítójárművekhez. Sokszor, városi területeken is előfordulhat ilyesmi, például mellékutcákban, ahol a munkagépek igen nehezen mozoghatnak, mert az úttesten egyszerre csak egy autó fér el. Ebben az esetben, kisebb járművekkel, munkagépek használatával, kézi munkával áthordható a termék az építési területre. Az ilyen esetek is bizonyítják siófoki cégünk sokoldalúságát és minőségi, rugalmas munkáját, a közúti áruszállítás terén is.

Tény, hogy a közúti áruszállítás útvonalának minősége, útviszonyai miatt, megfelelő műszaki paraméterekkel rendelkező szállító járműveket kell alkalmazni a közúti áruszállításhoz. A szállító járművek motorjának teljesítménye és a forgató nyomaték például sokat számít ahhoz, hogy adott útviszonyok között, a közúti áruszállítás útvonalán, biztonságosan, üzemanyag takarékosan lehessen haladni. Ugyanezen okokból, a szállító járművek fékrendszerének felépítése, a differenciálmű kialakítása is meghatározza, mely fajta utakon használható az adott szállító jármű optimálisan. Ehhez hasonlóan, fontos tulajdonságok még a szállító járművek esetében, hogy hány hajtott kerék van, mekkora a szabad talajmagasság, illetve egyéb tulajdonságok lehetnek fontosak. Siófoki cégünk évtizedes tapasztalattal rendelkező szakemberei minden helyzetben a legmegfelelőbb szállító járművekkel szállítják a terméket a Megrendelőink által megadott építési, felújítási, bontási helyszínre.  Különböző típusú szállító és rakodó járműveinkkel a lehető legtöbb féle útviszonyhoz, helyzethez tudunk alkalmazkodni. Siófokon és a Dunántúl egész területén, sokoldalú megoldásokban számíthat cégünkre, a közúti áruszállítás terén is.

Közúti áruszállítás, Siófok: A teherszállító gépjárművek, teherjárművek

Általános tájékoztatónkkal szeretnénk hozzájárulni, hogy Megrendelőink könnyebben tervezhessék meg a közúti áruszállítást, siófoki cégünk segítségével. A teherszállító gépjármű, vagy röviden tehergépjármű nagyon fontos rendeltetéssel bír: a legáltalánosabban használt szállító jármű, az építőiparban is. A szóródó építőanyag közúti áruszállításban való szállítására általánosan használt gépjármű, általában a billenős. Ma már számos kiváló tulajdonsággal rendelkeznek a modern szállító járművek, melyekből siófoki cégünk is nagy gépparkkal rendelkezik a közúti áruszállítás munkájához, a legkisebbtől a jogszabályban meghatározott legnagyobb teher szállításáig, azaz 40 tonnáig.

A közúti áruszállítás terén, a teherszállító gépjárművek szállítják nagyon gazdaságosan és gyorsan a különböző szükséges nyersanyagokat, a félkész és kész anyagokat.

 

A közúti áruszállítás terén a kis teherbírású teherszállító gépjárművek a kicsi, egyedi súlyú, vagy kicsi összsúlyú termékek szállítására használhatóak gazdaságosan.  Kisebb munkákhoz optimálisan lehet velük biztosítani az anyagszükségletet.

Már a nagyobb munkákhoz, építés, felújítás, bontás során a nagyobb közúti áruszállításhoz optimálisan a közepes teherbírású teherszállító gépjármű használható. Siófoki cégünk szállító jármű parkjából a leggyakrabban használt járművek ezek.  A szóródó építőanyag fuvarozására, az építkezések legtöbbjénél a közepes teherbírású szállító jármű használható gazdaságosan, ha megfelelően kihasználják kapacitását.

A nagyobb építési, felújítási, bontási projekteknél szükség lehet még nagyobb teherbírású teherszállító gépjárművekre. A szóródó építőanyag távolsági szállítására is ezek a nagyobb teljesítményű szállító járművek használhatóak a leggazdaságosabban. A nagy fajsúlyú áru szállítására optimálisan, általánosan használt tehergépjárművek.  A könnyű fajsúlyú áru szállítására már másfajta szállítójármű való, mert annak teljesítményét, üzemanyag fogyasztását a könnyebb termékek súlyához állították be.

A közúti áruszállítás terén, a teherszállító járművek rakfelülete lehet nyitott és zárt. Másképpen nyitott és zárt szekrényes teherszállító járműveknek nevezzük őket.

Ha a közúti áruszállítással szállított áru érzékeny az időjárás viszontagságaira (csapadék, szél, por), akkor a zárt szekrényes szállító járművek használatosak.

A szóródó építőanyag közúti áruszállítással való továbbításánál, meg kell védeni például a szállított finomszemű, könnyen kiszóródó anyagokat a széltől, menetszéltől. Erre használatosak különböző ponyvák, fóliák, de általában, a szóródó építőanyagot optimálisan nyitott rakfelületű szállító járművel visszük.

A különleges teherszállító gépjárművekről

A hivatalos osztályozás szerint már különleges tehergépjárműnek számít a billenthető rakfelülettel ellátott teherszállító gépjármű, mely siófoki cégünk járműparkjában is az egyik leggyakrabban használt tehergépjármű típus, hiszen ezzel mozgatható a leghatékonyabban a szóródó építőanyag, különösen a nagyobb építkezés, felújítás, bontási munka helyszínére és vissza. Nagy tömegű, nehéz anyagot képes gyorsan és hatékonyan mozgatni, a modern, billenthető rakfelületű szállító jármű pedig, a rendszeres karbantartásnak köszönhetően energiatakarékosan működtethető, optimális üzemanyag fogyasztás mellett, ami Megrendelőinknek is nagyon kedvező.

Hasonlóképpen sokoldalúan használhatóak a közúti áruszállítás terén a tartálykocsik, melyek közül van stabil és mozgó típus. A tengelye körül folyamatosan forgó tartályban a folyékony halmazállapotú félkész –és késztermék teljesen felhasználásra kész állapotban tud megérkezni a felhasználás helyszínére.

Az önrakodó teherszállító gépjárművek a nagyobb építkezés, felújítás, gépi épületbontás munka során használatosak, ezek a gépek már nagy mennyiségű munkát tudnak elvégezni, kiváltva vele nagyon sok élőmunkát. Emiatt, használatuk a közúti áruszállítás terén akkor is igen gazdaságos és gyors, ha maga a gép, nagy teljesítménye miatt több üzemanyagot fogyaszt, mint egy hagyományos, kisebb munkagép vagy teherautó. Siófoki cégünk munkagépei modern, optimális üzemagyag fogyasztású gépek.

Vannak még a közúti áruszállítás terén egyéb teherszállító gépjárművek, melyek szintén különlegesnek számítanak, Ezen a téren is folyamatosan vannak új fejlesztések, például, egyre jobb fogyasztású, esetleg bio üzemanyaggal működő teherszállító gépjármű jelenik meg a piacon, ugyanakkor, a közúti áruszállítás terén ma a legnagyobb arányban a nem teljesen új, de karbantartott, ésszerűen kihasznált, megbízható minőségű tehergépjárművek használata általános.

Az általános közúti áruszállításban használatosak a különböző hűtőkocsik is, de főleg az élelmiszeripari termékeket szállítják vele. Az építőiparban, a közúti áruszállítás terén a többi típust használjuk, attól függően, hogy mit, milyen állapotban, milyen mennyiségben, hova, mennyi idő alatt, illetve, milyen útviszonyok között szállítunk. Mindez meghatározza a választott típust a közúti áruszállítás terén.

A legáltalánosabban használt, billenthető rakfelületű teherszállító gépjárművekkel a szóródó építőanyagot szállítjuk, más fajta termék, például mixerbeton szállítására speciális megoldás szükséges.  A különböző, megfelelően alkalmazott szállító járművek könnyebbé teszik az áru berakását, elhelyezését is. A billenő rakfelületű szállítójárművek esetén, például, létezik mechanikusan és hidraulikusan billenő típus. A közúti áruszállítás terén ma már nagyon ritkán alkalmaznak mechanikusan billenő rakfelületű teherszállító gépjárműveket, sokkal gyakrabban használatos ma a hidraulikus típus. A teherszállító jármű billentheti a tartályt egy, két, illetve három irányba is, típus és teljesítmény szerint.

A közúti áruszállítás terén a billenthető rakfelületű teherszállító járművek használata megköveteli a komoly szaktudást. A szállító jármű kocsiszekrényét megfelelő billentési szögben kell megemelni. Ezt a billentési szöget a szállított terméknek megfelelően pontosan meghatározza a jármű kezelője. A tapadóbb tulajdonságú anyagok is ki kell, hogy ürüljenek a rakfelületről. A teherszállító jármű rakfelületének általában 45 -70 fok közötti billenési szöge lehet.

A közúti áruszállítás terén a rakodógépeket általában csak a felrakodásnál szükséges használni, de ettől eltérően, rakodó berendezések használhatóak az építkezés, felújítás, gépi épületbontás helyszínén is (optimálisan), így munkájukat össze lehet hangolni a szállítójárművek munkájával.

A következő előnyei vannak a billenő rakfelületű teherszállító jármű alkalmazásának:

Ami nagyon fontos a közúti áruszállítás terén, a lerakási idő optimálisan csökkenthető. A rakodás is sokkal rövidebb idő alatt, kevesebb élőmunkával, pontosan végezhető. A billenős rakfelületű szállítójármű használata a közúti áruszállítás terén egyébként az egyik legbiztonságosabb módja a szóródó építőanyag szállításának és pontos lerakásának az építkezés helyszínén, ám csak akkor, ha az összes biztonsági előírást betartják.

A közúti áruszállítás során, a rakodás közbeni állásidő lecsökken, ami szintén a szállítójármű jobb kihasználását és nagyon nagy idő –és energia megtakarítást eredményez, például egy hagyományos, nem billenthető rakfelületű szállítójárművel szemben. Persze olyan esetekben, amikor a szállítandó építőanyag mennyisége igen kicsi, akkor indokolatlan a használata, ez esetben a kisebb, hagyományos platós szállítójármű is tökéletes választás.

A billenős rakfelületű szállítójármű használatakor, a közúti áruszállítás időtartama és összköltsége azáltal is csökken, hogy ugyanannyi idő alatt nagyobb fordulókat lehet vele megtenni. Több áru szállítható vele, mint a hagyományos platós járművekkel.

A billenthető rakfelületű tehergépkocsi, bár magasabb áron vásárolható meg, mint a hagyományos rakfelületű tehergépkocsi, igen hamar megtérül, ha megfelelő a karbantartottsága és a használata optimális. Siófoki cégünk mindkét tényezőre kiemelt figyelmet fordít. Tudjuk, hogy tehergépjárműveik csak akkor működnek gazdaságosan, ha műszaki állapotuk folyamatosan kiváló, valamint minden munkánál a járműveket és gépeket a lehető legnagyobb arányban kihasználjuk (már részletezett módokon).

A billenthető rakfelületű teherszállító járművön, pontosan emiatt, csak olyan termék szállítható, mely önürítéssel lerakható (vagyis, például szóródó építőanyag).

A nagyobb méretű terméskövek megrendelése esetén, gyakran fontos a Megrendelő számára, hogy a kövek minél nagyobb darabokban, épségben legyenek. Emiatt, ezeket gyakran inkább a hagyományos rakfelületű szállítójárműveken szállítjuk és munkatársaink a törékeny építőanyagot, óvatosan lerakják.

A közúti áruszállítás terén, a tartálykocsikat főleg a folyékony vagy aprószemcsés anyagok szállítására használják (pl. cement).

Önrakó teherszállító gépjárművek:

Nagyobb építkezések, felújítás, gépi épületbontási munka során optimálisan használható, nagy teljesítményű szállító - egyben rakodó járművek.   Közülük, a közúti áruszállításban, főleg azokat használják, melyeknek a szállító tartálya rakodó berendezéssel ellátott, illetve a teherszállító gépjármű forgódaruval van felszerelve.

Ha a rakfelület nem mozgatható, akkor is, e szállítójárművek esetében, tartozik hozzá egy hidraulikusan működő, felsőpályás emelő szerkezet.

A daru pályáján meghatározott, biztonságos útvonalon mozgatható az emelőhíd. Az emelő berendezést a teherszállító gépjárművön, oldalt található vezérlőkarokkal irányítják.

A tehergépjármű hátoldalához biztonságos úton vissza tud gördülni a szállító tartály. Itt, a szállító tartályon lévő kengyelekbe, beakasztható az emelőhíd. Eztán függőleges irányban, megemelhető a teherszállító jármű rakfelületéig a tartály.   Utána, a tartály vízszintes helyzetbe kerül, a rakfelületre ér. A közúti áruszállítás során, ezzel a szállító –és rakodó járművel, a munka, bár lépései összetettek, igen gördülékeny és gyors, mindenekelőtt pedig biztonságos.  Az áru felrakása és lerakása fordított sorrendben történik.

Ezen a szállító –és rakodójárművön, rendszerint, a forgó daru a vezetőfülke és a rakfelület között kap helyet. Vannak azonban, főleg nagyobb teljesítményű típusok, melyeknél, a rakfelületen középül és hátul is vannak forgó daruk. A daru oszlopa forgatható, illetve pontosan meghatározható a munka során a gémkinyúlás változtatása.

E bonyolult mozgatások történhetnek, típustól függően mechanikus és hidraulikus erőátviteli szerkezettel is, melyet a teherszállító gépjármű motorja működtet.

A közúti áruszállítás terén, az önrakó teherszállító gépjárműveknek igen sok előnye van:

A rakodási munkához nem kell külön rakodó gépet használni, mert annak munkáját is ellátja a nagy gép.

Ha több rakodási hely van adott építési, bontási területen, akkor nagyon könnyen és gyorsan lehet az anyagokat átcsoportosítani egyikről a másikra, az építési feladatnak megfelelően. Így, ezek a gépek konkrétan, közvetlenül tudnak részt venni magában az építési munkában is.

A közúti áruszállításban, ismerünk még más, különleges felépítményű teherszállító járműveket is.

A közúti áruszállítás terén, a nagyobb építési munkáknál, szükséges lehet az olyan tehergépkocsi használata, amellyel kifejezetten a házgyári építőelemek szállíthatóak. Akkor is szükség lehet ezekre, ha régi, házgyári épület elbontásakor, annak anyagait szükséges ép formában kiemelni és elszállítani, egy újrafelhasználás céljára. Az erre alkalmas különleges szállítójárművek és a hozzájuk tartozó, nagy teherbírású daruk nagyon sok építkezésen jól használhatóak.

Mivel a rakomány magassága nem haladhatja meg a KRESZ szerint a 4 métert, ezért, a nagyméretű elemeket olyan tehergépjárműre kell felpakolni, amelynek álló helyzetű a rakfelülete.

Megfelelő, nyerges szerelvényekkel mozgathatóak biztonságosan a nagyméretű és nagy súlyú panel elemek.

A beépítendő paneleket, a szállító járműre daruval lehet feltenni. Ma már a házgyári építkezés önmagában visszaszorult, gyakorlatilag viszont az előre gyártott építőelemek beépítése a mai nagyobb építési projekteknek is része. Emiatt e speciális teherszállító járművek és daruk alkalmazása folyamatosan jelentős mértékű a hazai építőiparban is.

A vontatók használata a közúti áruszállításban

A közúti áruszállítás annál gazdaságosabb és gyorsabb, annál jobban védjük a környezetet a munka során, minél jobban kihasználjuk a gépparkunkat, egy –egy munka során. Emiatt, a szállítójárművek jobb kihasználására alkalmazhatóak különböző vontatók, vagyis a rakodóterület és a vontató jármű, egymástól különválasztható. A különböző rakományok, rakodóterületek között, egy vontatóeszköz nagyon jól, könnyen tud dolgozni. Ha a szervezés jó, akkor a vonó eszköz folyamatosan tud úgy működni, hogy különböző anyagokat, rakományokat tud váltakozva szállítani. Ez nagyon megnöveli a közúti áruszállítás gazdaságosságát. A vontató jármű és a pótkocsi fontos, hogy gyorsan és biztonságosan legyen össze –és szétkapcsolható.

Elengedhetetlen a folyamatosan ellenőrzött, kiváló műszaki állapot. A kapcsolódási pontok erejét, tesztelni kell rendszeresen, teherrel megrakodott állapotban és üresen is.

Maga az össze –és szétkapcsolás csak annak megfelelő, biztonságos, egyenletes és kemény talajon lehetséges (ami nem lejt).

A jó kihasználtsághoz fontos, hogy mindig legyen indokolt mennyiségű, szállítandó áru, folyamatosan a munka során. Ezért is, ez a szállító jármű is főleg nagyobb, folyamatos építési, bontási munkák során használható ki gazdaságosan.  Fontos az indokoltszállítási távolság, szintén a jó kihasználtsághoz.

A közúti áruszállításban, a váltott pótkocsis szállítással, nagyon sok energia, idő megtakarítható. A szállítójárművek így optimálisan kihasználhatóak.

A pótkocsik használata a közúti áruszállításban

A pótkocsi olyan jármű, amely nem rendelkezik önálló vonóerővel. Vannak normál és nyerges pótkocsik, valamint a billenthető rakfelületű szállítójárművekhez való, és egyéb, különleges pótkocsik. Pótkocsi, a kisebb építkezés, felújítás, bontás során is, a közúti áruszállításban nagyon optimálisan kihasználható. Ugyanakkor, sokszor a nagyobb építési munkáknál is jól jön a használatuk.

A közúti áruszállításban a pótkocsi a következő előnyökkel jár:

Mivel beszerzési ára alacsony, mindenképp hamar megtérül. Üzemeltetési költsége a legalacsonyabb. Ha kevesebbet használják és sokszor áll kihasználatlanul, kevesebb és egyszerűbb karbantartást igényel, hiszen nem tartalmaz gépeket, bonyolult mozgó alkatrészeket.

Sok olyan építési, felújítási, bontási munka van, ahol a munkaterületen sokféle építőanyagot kell ide –oda szállítani, átrakodni. Ehez a pótkocsi nagyon jól használható, mert egy szállító gépjármű, több pótkocsit felváltva is szállíthat, mozgathat az építési területen.

A közúti áruszállítás terén, megkülönböztetjük a teherszállító gépjárműveket, az energiaellátás alapján is:

- Az Ottó-motor benzin-levegő keverékkel működtethető.

-  A dízel motorok gázolaj-levegő keverékkel működtethetőek.

-  Már kisebb arányban, de a pótkocsis áruszállításban is vannak egyéb energiát használó gépjárművek: például elektromos meghajtás, vagy egyéb lehetőségek.

Benzinüzemű motorral a tehergépjárművek közül igen sok működik. Viszont, egyre szélesebb körben, a teherszállító gépjárművek inkább dízelmotorral működnek.

A közúti áruszállítás terén, a dízel üzemű teherszállító gépjárművek előnyei a következők:

Az üzemeltetési költségeik alacsonyabbak, valamint, kisebb, kevesebb az esélye a meghibásodásnak.

Hátrányuk a viszonylag magas beszerzési költség, ám ez hamar megtérül, ha a lehető legtöbb munkánál kihasználjuk a szállítójárművet.

A benzinmotoros teherszállító gépjárművek jellemzői a közúti áruszállítás terén:

Kedvezőbb a beszerzési költségük. Üzemeltetési költségeik viszont magasabbak, emellett a fajlagos üzemagyag fogyasztásuk is nagyobb. A benzinüzemű teherszállító gépjárművek esetén a meghibásodási lehetőségek száma nagyobb, mint a dízelüzemű szállítójárművek esetében.

Emiatt, a közúti áruszállítás terén, a szállítójárműveknek általánosan meg kell felelniük a következő igényeknek:

Elsődlegesen a közúti áruszállítás adott, aktuális feltételei alapján kell kiválasztani a szállító járműveket. Összefoglalva, a következőket kell figyelembe venni, a közúti áruszállítás során, a szállítójármű kiválasztásakor:

- a szállítandó áru fizikai jellemzői.

- mennyisége

- A közúti áruszállítás során aktuális útviszonyok a szállítási útvonalon,

- Mennyire folyamatos a szállítási munka az adott megrendelésnél,

- illetve a közúti áruszállítás technológiája, adott megrendelés esetén.

A közúti áruszállítás során, a szállítójármű kiválasztásakor figyelembe kell venni a szállítandó áru fajtérfogatát. (A fajlagos térfogat a szállítandó áru térfogatának és tömegének a hányadosa.)

A szállítandó áru, a közúti áruszállításban, sokféle lehet. Az építőiparban, a szóródó építőanyagok, a mixerbeton a legnehezebb anyagok közé tartoznak. Emiatt, szállításukhoz nagy teherbírású szállítójárművekre van szükség.

Megkülönböztetjük a közúti áruszállítás terén a szállított árut a szállítás és a rakodás szerint is:

-  Ömleszthető áru, (jelen esetben a szóródó építőanyag)

-  Kicsi egyedi darabsúllyal rendelkező termékek, melyeknek szállítható tömege egyszerre nem lehet nagyobb, mint 0,5 tonna.

-  Olyan egységrakományok, melyeknek szállítható tömege legfeljebb 1 tonna. (Rakodólapos, egyéb).

-  Szállítótartályokban szállítható termékek.

-  Különböző fűrészáruk (összefogás nélkül szállítva)

-  Darabos áru, melynek súlya és mérete is nagy, ilyen egységrakomány.

-  Olyan áru, melyet különlegesen kell kezelni.

A fajlagos térfogat mellett, a közúti áruszállítás során, ki kell számítani a fajlagos rakodótér szükségletet is, annak mérőszámát.

A közúti áruszállításban szállított termékek fajlagos térfogat igénye nem a fajtérfogatot jelenti, bár azonos dimenzió jellemzi őket). A fajlagos térfogat igény azt mutatja meg, hogy 1 tonna termék szállítása mekkora rakodóteret igényel, a közúti áruszállítás során. Így meghatározzuk az adott termék szállításához szükséges rakodófelület nagyságát.

A számítási munkák nagyon fontosak a közúti áruszállítás megszervezéséhez. Ehhez különböző képletek használatosak, melyekre tájékoztatónkban nem térünk ki.

Nemcsak a szállítandó áru, hanem a szállítójármű esetében is pontosan ki lehet számítani, hogy például, a szállítani kívánt áru, az adott szállító járművön gazdaságosan szállítható –e: vagyis, nem –e terjedelmes az áru, a szállítójármű szempontjából. A közúti áruszállításban, ebben az esetben az áru akkor terjedelmes, ha a szállítójármű a raksúlyig nem terhelhető ki. A gyakorlatban ez azt jelenti a közúti áruszállítás szempontjából, hogy ha a gépjármű nagyon jól terhelhető, erős, emiatt üzemanyag fogyasztása nagyobb és karbantartási költségei magasabbak, mint egy kevesebb tonna teherbírású gépjárműé, akkor értelmetlen dolog olyasmit szállítani rajta, ami könnyű fajsúlyú, tehát nagy területet foglal el a rakodótérben és ahhoz képest nem használja ki a jármű teherbíró képességét.

Műszakilag alapvető tény a szállítójárművek esetén, hogy akkor optimális a működésük, ha teherbírásuknak megfelelően le vannak terhelve. Tehát, ha a szállítandó áru terjedelmesnek minősül, az azt jelenti, hogy adott áruval a szállítójármű, raksúlyig nem terhelhető ki.

Sokoldalú gépparkunkkal pontosan az a célunk, hogy a lehető legtöbbféle építőipari munka terén, partnerek lehessünk, Megrendelőink igényeinek megfelelő, költséghatékony és pontosan emiatt környezetkímélő szolgáltatást tudjunk nyújtani.

Az áru terjedelmességének kiszámítására, szintén képletet alkalmazunk. Ebben a rakodó tér térfogatát és felületét, illetve az engedélyezett teherbírást vesszük figyelembe.

Nehezebb kiszámítani a nyitott rakodóterű gépjármű rakodó térfogatát, a rakfelület nagyságát, mint pl. egy zárt raktér vagy tartály esetében.

A közúti áruszállítás terén a szóródó építőanyag szállításához, a következő számításokat végezzük el a maximális költséghatékonyság érdekében:

A szóródó építőanyag esetén, az elfoglalható térfogatot úgy számítjuk ki, hogy figyelembe vesszük a szállító jármű oldalmagasságát, valamint az adott szóródó építőanyagra jellemző, természetes rézsűszöget. A száraz homok és a különböző kavicsok rézsűszöge általában 30 fok. A megfelelő számítással, jól kihasználhatóak a szállítójárművek a közúti áruszállítás terén.